NY E-HANDELSLØSNING FOR TELENOR SVERIGE

Novataris har, i samarbejde med Telenor Sverige, Knowit og B3IT, hjulpet Telenor med at opnå deres specifikke mål og kriterier for deres nye hjemmeside. Novataris bidrog med et højt niveau af erfaring og teknisk viden fra arbejde med lignende opgaver i forbindelse med at udvikle den award-vindende OneScreen løsning for Telenor Danmark.

UDFORDRING

  • De store og komplekse produktkataloger, ydelser og tilbud skaber en enorm mængde forskellige valg for kunderne. Det betyder, at der er en række tekniske udfordringer at tage højde for.
  • E-handelsløsningen skal også kunne indeholde en bred vifte af produkter med mulighed for løbende at kunne tilføje nye.

LØSNING

  • Den nye løsning er bygget på Episerver Commerce og Episerver CMS, hvilket giver redaktører og administratorer de bedste værktøjer til at arbejde med indhold og e-handel. 
  • Baseret på en dybdegående forståelse for Telenors forventninger, systemet som skulle udvikles samt den bagvedlæggende software, var Novataris således i stand til at sikre, at udviklingen skred hurtigt og effektivt fremad fra starten. 

VÆRDI

  • Telenor Sverige har nu en løsning, der ikke kun hjælper dem med at opnå deres vision men også fungerer, som et solidt teknisk fundament for fremtidige ændringer.
  • Systemet integrerer fuldstændig med den eksisterende backend for at kunne automatisere salgsprocesser og lagerhåndtering.

"Telenor Sverige har nu en løsning, der er fuldt responsiv og tilbyder kunderne en sammenhængende samt brugervenlig digital oplevelse."

Novataris har assisteret Telenor i udviklingen af en fuldt responsiv løsning, der tilbyder kunderne en sammenhængende og brugervenlig digital oplevelse

Novataris har, i samarbejde med Telenor Sverige, Knowit og B3IT, hjulpet Telenor med at opnå deres specifikke mål og kriterier for deres nye hjemmeside. Telenor Sverige har nu en løsning, der er fuldt responsiv, tilbyder deres kunder en sammenhængende og brugervenlig digital oplevelse, og som er hurtigere og mere forenklet end den tidligere webshop.

  • Systemet integrerer fuldstændig med den eksisterende backend for at kunne automatisere salgsprocesser og lagerhåndtering.
  • Telenors design har et moderne look med nem adgang til alt relevant kundeinformation i en omni-device løsning således, at brugere får en sammenhængende oplevelse og altid det bedste af Telenor på tværs af alle kanaler.
  • Den nye løsning er desuden bygget på Episerver Commerce og Episerver CMS, hvilket giver redaktører og administratorer de bedste værktøjer til at arbejde med indhold og e-handel.
  • Novataris bidrog med et højt niveau af erfaring og teknisk viden fra arbejde med lignende opgaver i forbindelse med at udvikle den award-vindende OneScreen løsning for Telenor Danmark.
  • Baseret på en dybdegående forståelse for Telenors forventninger, systemet som skulle udvikles samt den bagvedlæggende software, var Novataris således i stand til at sikre, at udviklingen skred hurtigt og effektivt fremad fra starten.

Hjemmesiden var lanceret succesfuldt indenfor den forventede tidsramme, og Telenor Sverige har nu en løsning, der ikke kun hjælper dem med at opnå deres vision men også fungerer, som et solidt teknisk fundament for fremtidige ændringer.

Telenor: Nem og tilgængelig kommunikation til alle. 

Telenor er et af verdens største og hurtigst voksende telekommunikationsfirmaer og betjener mere end 200 millioner kunder verden over.

I Sverige er Telenor den tredjestørste mobiloperatør, og er dedikeret til at betjene deres kunder på den bedst mulige måde. Telenor Sverige ønsker, at deres online butik stemmer overens med deres høje standarder, med henblik på både ydeevne og sikkerhed, og samtidig er en attraktiv digital løsning for både kunder og ansatte.

Telenors vision er at imødekomme den omfattende konkurrence, der karakteriserer markedet, og forbrugernes hurtigt stigende krav for på den måde at øge deres markedsandel. For at levere den mest optimale løsning krævede dette en udskiftning af Telenor Sveriges gamle platform med en ny transformeret e-handelsløsning, der fokuserer på en moderne, ensartet og brugervenlig oplevelse. En platform som herved er i stand til at fange og bibeholde kundernes opmærksomhed.

Telenor havde behov for en online butik, der kunne levere store mængder af information enkelt.

Udvikling af digitale kanaler indenfor telekommunikationsindustrien er udfordrende på grund af den kompleksitet, der karakteriserer industrien og kundernes høje forventninger til kvalitet gennem hele køber-cyklussen.

De store og komplekse produktkataloger, ydelser og tilbud skaber en enorm mængde forskellige valg for kunderne. Det betyder, at der er en række tekniske udfordringer at tage højde for. På samme måde er der et stort behov for fokus på detaljer, da den online butik skal levere en omfattende mængde information til kunden, og samtidig skal fremstå enkel og sammenhængende. E-handelsløsningen skal derfor kunne indeholde en bred vifte af produkter med mulighed for løbende at kunne tilføje nye.

Det skal være muligt at tilbyde forskellige salgs-typer, hvor Telenor herunder skal kunne forny og lave ændringer til eksisterende produkter. Derudover er en ensartet oplevelse, på tværs af alle kanaler, altafgørende for at levere en brugervenlig og sammenhængende shopping-oplevelse. Dette indebærer den udfordring at indarbejde alle kanaler, såsom mobile og bærbare enheder, sådan at brugeren har mulighed for nemt og problemfrit at skifte mellem dem.

Da pendling mellem Danmark og Sverige var nødvendigt for at lette samarbejdet mellem de forskellige udviklingsteams, krævede udvikling af løsningen til Telenor Sverige stor fleksibilitet. Denne fleksibilitet var særligt nødvendigt i perioder med spidsbelastning, for herved at være i stand til at overholde stramme deadlines og således sikre succesfuld lancering til tiden.