Videreudvikling af CBBs digitale platform

Novataris samlede et agilt team, som arbejdede tæt sammen med nøgleressourcerne i CBB’s onlineafdeling. Projektet kom hurtigt tilbage på sporet og leverede nogle af de mest nødvendige funktioner og forbedringer til CBB.dk.

UDFORDRING

  • CBB ønskede at finde en partner, der kunne håndtere forandring og undgå de traditionelle fald-grupper i at arbejde med vandfaldsmetoden.
  • Deres primære udfordring var at implementere en pipeline af udviklingsopgaver, som hurtigt og sikkert kunne levere de funktioner, som virksomheden havde behov for uden at belaste deres primære salgskanal

LØSNING

  • Ved at bruge Novataris’ standardmetode, baseret på Kanban/Scrum, kom projektet hurtigt tilbage på sporet og leverede nogle af de mest nødvendige funktioner og forbedringer til cbb.dk.
  • Novataris har løbende assisteret CBB med teknisk assistance, og hjulpet dem med at specificere deres udviklingsopgaver, og på den måde skabt en tættere sammenhæng mellem IT og forretning.

VÆRDI

  • Med denne udviklingspipeline er CBB ekstremt hurtig til at tilpasse sig markedsændringer eller nye kundeforespørgsler. 
  • CBB kan nu forsikre deres kundeserviceorganisation at enhver forbedring eller ændring, som de har brug for, kan leveres hurtigt.

 

"CBB kan nu hurtigt tilpasse sig forandringer og nye muligheder"

 

Novataris har løbende assisteret CBB med teknisk assistance og hjulpet dem med at specificere deres udviklingsopgaver, og på den måde skabt en tættere sammenhæng mellem IT og forretning

Novataris samlede et agilt team, som arbejdede tæt sammen med nøgleressourcerne i CBB’s onlineafdeling. Ved at bruge Novataris’ standardmetode, baseret på Kanban/Scrum, kom projektet hurtigt tilbage på sporet og leverede nogle af de mest nødvendige funktioner og forbedringer til cbb.dk.

  • CBB og Novataris indgik i et tillidsfuldt samarbejde, som har gjort processen meget effektiv og smidig.
  • Novataris har løbende assisteret CBB med teknisk assistance og hjulpet dem med at specificere deres udviklingsopgaver, og på den måde skabt en tættere sammenhæng mellem IT og forretning. Dette samarbejde har været med til at skabe en effektiv udviklingspipeline, der kan levere alt, som virksomheden efterspørger.
  • Teamet har planlagt levering hver anden uge, så der på den måde var kort tid fra idé til handling. Det tager ofte ikke mere end en uge fra et nyt forretningsbehov opstår, til at funktionaliteten er udviklet, testet og klar til at blive en del af produktionen i den næste release.
  • Med denne udviklingspipeline er CBB ekstremt hurtig til at tilpasse sig markedsændringer eller nye kundeforespørgsler. De kan dermed forsikre deres kundeserviceorganisation at enhver forbedring eller ændring, som de har brug for, kan leveres hurtigt.For eksempel var CBBs  nye bredbåndsløsning til hjemmet specificeret, implementeret, testet og lanceret indenfor fire uger.

Alt i alt er dette med til at forstærke CBB’s evne til hurtigt at tilpasse sig forandringer og nye muligheder og dermed forblive konkurrencedygtige.

CBB: Enkle abonnementer, der er let gennemskuelige

CBB er en førende dansk, online mobil- og bredbåndsudbyder med et mål om at tilbyde enkle abonnementer, der er let gennemskuelige og uden hemmelige bindinger. CBB kalder dette for ’ærlig mobiltelefoni’. CBB har nogle af de mest tilfredse kunder i branchen grundet deres fantastiske kundeservice, brede netværksdækning og konkurrencedygtige priser.

Som online virksomhed er CBB’s hjemmeside deres primære salgskanal, og spiller en afgørende rolle for hele virksomheden. Da telekommunikationsbranchen vokser enormt hurtigt, er det vigtigt for CBB, at de nemt kan opdatere deres produkter og hjemmeside for at imødekomme deres kunders konstant ændrede behov.
Det er derfor ekstremt vigtigt for CBB at give deres kunder den bedst mulige online shopping oplevelse med de nyeste produkter og et moderne design. 

CBB ønskede at finde en partner, der kunne håndtere forandring og undgå de traditionelle fald-grupper i at arbejde med vandfaldsmetoden.

De ønskede en samarbejdspartner, der kunne hjælpe dem med at være endnu hurtigere i processen med at få nye produkter på markedet. CBB havde brug for at stabilisere deres nuværende situation yderligere, men derudover også hjælp til at udvikle nye og banebrydende funktioner.

Deres primære udfordring var at implementere en pipeline af udviklingsopgaver, som hurtigt og sikkert kunne levere de funktioner, som virksomheden havde behov for uden at belaste deres primære salgskanal. 

CBB bruger den samme backend til deres online kundeside som til deres interne kundeservice og telemarketingside. Disse to sites har funktionelle overlaps og sørger for, at CBB har 360 graders funktionalitet til at styre deres forretning og assistere kunderne.


Projektet havde allerede en backlog med en række presserende funktioner, der skulle implementeres på tværs af alle deres kanaler. Det var nødvendigt at prioritere disse sammen med virksomhedens stakeholdere og samtidig tage udviklingstid og kompleksitet i betragtning. Målet var at udarbejde en pipeline, som sikrede, at der kunne leveres forbedringer med det samme.